Jak dobrze spędzić wakacje!

7/07/2015

Część wakacji już za nami więc jestem pewien, że większość z was już zdążyła odespać ciężki rok, który mieliście w szkole lub na studiach (tak, też mam ten etap za sobą). Więc jeśli czujecie się już wyspani i macie dość spędzania wolnego czasu w łóżku ale nie wiecie co ze sobą zrobić to ten post jest skierowany własnie do was. Przedstawiam w nim osiem ciekawych propozycji na co można zrobić w czasie wakacji by były one najlepszym czasem w naszym życiu. Na pewno znajdziecie coś dla siebie tak by aktywnie spędzić letni czas.


1. Moja pierwsza wakacyjna propozycja związana jest bezpośrednio z wyjazdami (zarówno tymi krótkimi jak i długimi). Letni czas jest chyba najlepszym okresem w ciągu roku aby odwiedzić ciekawe miasta, wypocząć nad morzem, wybrać się na górską wycieczkę, zwiedzić słynne zabytki czy odwiedzić dawno niewidzianych znajomych. Pisząc to opieram się na moich doświadczeniach bo już na początku tych wakacji udało mi się wrócić na chwilę do Nowego Sącza, odwiedzić moją bardzo dobrą koleżankę w Głogowie czy też pozwiedzać trochę Kraków. Przede mną natomiast jeszcze takie atrakcję jak trip po największych polskich miastach czy wyjazd do Paryża.

2. Drugi pomysł na pożyteczne wykorzystanie wolnego czasu wiąże się ze znalezieniem pracy. Wakacje to czas, w którym młody człowiek zwolniony jest zupełnie ze swoich obowiązków przez co jesienią wraca do nauki strasznie rozleniwiony i na dodatek z zupełnie pustym portfelem. Idealnym sposobem na walkę z tymi dwoma problemami jest pójście do wakacyjnej pracy. Przechodząc przez Kraków właściwie na każdym kroku widzę ogłoszenie o poszukiwaniu pracownika na czas letniej przerwy. Wystarczy tylko napisać krótki życiorys i roznieść go po sklepach czy barach. Sam tak zrobiłem i od niedawna  pracuję w Peek&Cloppenburg. 

3. Każdy się ze mną zgodzi, że wakacje to idealny czas na sporty i pracowanie nad swoją kondycją fizyczną. Nie dość, że mamy dużo wolnego czasu to jeszcze piękna pogoda motywuje nas to wzięcia się za siebie. Wszyscy mamy swoje ulubione sporty a jeśli jeszcze nie to własnie wakacje warto poświęcić na to by je odkryć. Siłownia, bieganie, jazda na rolkach, tenis, piłka nożna, siatkówka plażowa, pływanie, wycieczki górskie czy jazda na rowerze to tylko niewielka część z szerokiej gamy możliwości jakiej możemy znaleźć dookoła nas. Ja oprócz regularnego biegania i gry w piłkę, ostatnio zainteresowałem się tenisem. 

4. Wakacyjny czas pełni jest różnorakich ciekawych wydarzeń. Cała mapa naszego kraju od południa do północy wypełniona jest mnóstwem koncertów, festiwali czy eventów sportowych. Dużo z nich jest darmowych, a za niektóre musimy zapłacić. Warto jednak wydać trochę pieniędzy aby zobaczyć słynny zagraniczny zespół muzyczny lub ulubiony klub piłkarski w akcji. Zresztą nawet przy tych płatnych wydarzeń bardzo często organizatorzy zostawiają furtkę dla tych, którzy nie mają pieniędzy organizując wolontariaty podczas, których za pomoc przy organizacji wydarzenia mamy możliwość darmowego uczestnictwa w nim.  

5. Dla tych, którzy są bardziej leniwi albo uważają się za typowych domatorów też znajdzie się coś ciekawego. Ze względu na całoroczne obowiązki na pewno każdy z was ciągle odkłada obejrzenie filmu czy przeczytanie książki. Sam tak mam więc to nic nadzwyczajnego. Wolny wakacyjny czas jest idealnym okresem aby je odgrzebać sporządzić listę a potem powoli odhaczać z niej poszczególne pozycję. Jeśli nie masz takiej listy to tu z pomocą przychodzą fora internetowe gdzie internauci piszą czemu warto poświęcić uwagę. Ze swojej strony polecam przyjrzeć się filmom w rankingu FilmWeb, a także książkom Stephena Kinga. 

6. Wakacje to świetny czas na dokonanie zmian w swoim życiu. Zarówno tych drobnych jak i tych poważnych. Jeśli widzisz u siebie coś co Ci się nie podoba poświęć wakacyjny czas na walkę z tym. Ja na przykład staram się jakiś czas w tygodniu poświęcić na to by nauczyć się mówić wolniej bo to jest moim największym problemem. Kilka minut ćwiczeń dziennie i po wakacjach nie będzie po tym ani śladu. Mówiąc o zmianach mam tu na myśli także takie rzeczy jak remont w domu, czy zmiana swojego wyglądu, który planowaliśmy już od dawna. W moim przypadku to gruntowne porządki w garderobie oraz wizyta u piercera w celu zrobienia sobie tuneli.

7. Co jeszcze można robić w wakacje? Każdy z was zgodzi się ze mną, że letni czas to idealny momenty na nawiązanie nowych znajomości. Jeśli brakuję Ci odwagi to mówię Ci nie masz się czym martwić. To tylko strach. Sam byłem bardzo nieśmiały, ale ruszyłem się z domu, dołączyłem do różnych grup, wyjechałem w fajne miejsca i momentalnie poznałem całą masę ludzi. Dookoła Ciebie jest pełno możliwości by poznać kogoś fajnego. Kto wie, może akurat wśród osób, które spotkasz znajdziesz prawdziwego przyjaciela, wakacyjną miłość lub związek na całe życie! Gwarantuje Ci, że dzięki temu zdobędziesz masę fantastycznych wspomnień. 

8. Trochę się rozpisałem więc na koniec ostatnia propozycja idealna dla tych, którzy w czasie wakacji nie chcą odpoczywać od nauki i chcieliby dalej zdobywać wiedzę i poszerzać swoje kompetencje. Wakacyjny czas to szczególny okres, w którym aż roi się od różnego rodzaju szkoleń, kursów, praktyk czy staży. Jeśli chcesz się nauczyć nowego języka to już teraz skorzystaj w wakacyjnych kursów w szkołach językowych. Jeśli dawno planowałeś naukę programowania na komputerze to własnie w wakacje znajdź sposób by plan zamienić w czyn. Jeśli potrzebujesz doświadczenia do pracy to znajdź staż lub praktyki! 

You Might Also Like

11 komentarze

  1. Podobają mi się te rady! :))
    Wszyscy powinni z nich korzystać.
    Nowy post, zapraszam -› Klik

    OdpowiedzUsuń
  2. O taaak! :) Wakacji nie mogłabym spędzić całościowo w komputerze/telefonie..
    1 sierpnia - Podbijam Gdańsk :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za rady. Poukładam sobie to wszystko i dostosuję się do nich :)
    Mój blog Big Camera

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj.!
    Twój blog został nominowany do LBA- Liebster Blog Award.
    Szczegóły tutaj: http://screaming-inside.blog.pl/lba-liebster-blog-award/
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno wiele osób skorzysta z Twoich rad. Ja na sto procent muszę znaleźć pracę. :)

    Blog z bajkowymi i fantasy sesjami zdjęciowymi.
    Nowa sesja zdjęciowa z drugą modelką pt. ''Rock'':
    http://moooneykills.blogspot.com/2015/07/rock.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne plany na aktywne wakacje :)
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mam prośbę, znalazłabyś trochę wolnego czasu do poklikania w linki do WALK TRENDY w moim ostatnim poście? Bardzo mi zależy, ponieważ pragnę rozwijać bloga poprzez lepsze stylizacje, które mogę urozmaicać dzięki WALK TRENDY. Byłabym bardzo wdzięczna :)
    Jeśli poklikasz koniecznie napisz mi czym mogłabym się odwdzięczyć :)
    Mój blog

    POMOŻESZ?-Jeśli tak, to koniecznie napisz mi w komentarzu na moim blogu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry post :-) Podałeś takie propozycje na spędzenie wolnego czasu w wakacje, że każdy powinien coś znaleźć dla siebie :-) Wyjazdy, zwiedzanie, filmy czy seriale, wydarzenia .... nic tylko kożystać z wolnego czasu puki jest :-) Pozdrawiam :-)

    http://nocne-granie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy post :) Dzięki za inspirację!
    Świetny blog, będę wpadać częściej ;)
    Pozdrawiam,
    Kasia z http://rymowanemysli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy post. Mimo, że wiele osób powinno wpaść na te pomysły bez problemu, to jednak dobra rada zawsze się przyda. Mam nadzieję, że takim osobom pójdzie równie sprawnie z ich realizacją. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja w tym roku wykorzystuje czas jak najlepiej! Zgadzam się z punktem pierwszym, najlepsze na wakacje są wyjazdy. Nieważne czy małe czy duże:)

    Zapraszam do mnie, gdzie opisuje moją małą przygodę w Chinach:)
    nakrancumarzen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak będziesz planował trip po polskich miastach, nie zapomnij o mojej Łodzi! :)

    Oczywiście zapraszam też do mnie:
    http://inspiracjakobieta.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń