Mecz Polska-Dania i Final Draw Euro 2016 w Piłce Ręcznej

6/22/2015

Letnia sesja egzaminacyjna trwa w najlepsze, ale jak to mówią, wszystko jest ciekawsze niż nauka do zaliczenia! Standardowo już jak przy każdej sesji posprzątałem mieszkanie, ułożyłem ubrania w szafie, a nawet pozamiatałem taras. Wszystko tylko nie nauka! Nie to jednak będzie tematem mojego dzisiejszego posta! Najwięcej czasu podczas ostatnich dni poświęcałem kolejnemu doświadczeniu wolontariackiemu. Tym razem udało mi się zahaczyć przy organizacji wydarzeń poprzedzających Euro 2016 w Piłce Ręcznej. Miałem okazję pracować przy Final Draw i Meczu Polska - Dania. 


Oba wydarzenia były dla mnie okazją do pierwszego kontaktu z piłką ręczną na żywo, jak i wolontariatem sportowym. Przyznam szczerze, że nie jestem jakimś wielkim fanem tego sportu, a przynajmniej do tej pory nie byłem! Zawsze wśród moich ulubionych sportów dominowała piłka nożna, tenis czy siatkówka! Piłkę ręczną oglądałem sporadycznie przy okazji ważniejszych meczów biało-czerwonych na arenie międzynarodowej. Teraz wiem, że to był błąd! Piłka ręczna jest świetnym sportem, zdecydowanie bardziej dynamiczny niż te rozgrywki, które do tej pory miałem okazję oglądać. A w wersji na żywo to już zupełny kosmos!

Jak już wspomniałem był to mój pierwszy raz z wolontariatem sportowym, ale jestem pewien, że nie ostatni! Taka forma aktywności idealnie scala moje zainteresowania i będę szukał jak najwięcej możliwości do takiego działania. Tym bardziej, że działania wolontariackie można świetnie łączyć z tematyką swoich studiów. W moim przypadku wypadło to znakomicie, bo studiując zarządzanie mediami, w czasie wydarzeń wykonywałem obowiązki w obrębie media center, acreditation center czy media tribune. Cały czas miałem więc kontakt zarówno z akredytowanymi przedstawicielami mediów jak i pionem menadżerskim odpowiadającym za media przy obu wydarzeniach. Dla mnie to nieocenione doświadczenie na przyszłość.

Wolontariat to jednak nie tylko doświadczenie! To również możliwość darmowego uczestnictwa w wydarzeniach, przy których się pracuje. Niestety z powodu egzaminu nie mogłem uczestniczyć w piątkowym losowaniu grup turnieju finałowego, które odbyło się w krakowskim Centrum Kongresowym. Na szczęście udało mi się obejrzeć sobotnie spotkanie na Kraków Arenie. Był to mój pierwszy kontakt z piłką ręczna na żywo ale już wiem, że na pewno nie ostatni. To co działo się na boisku było niesamowite. Piłka ręczna to bardzo efektowny sport! A gdy ma się okazję oglądać go z najbliższego możliwego miejsca czyli stojąc przy bandzie to wygląda to jeszcze lepiej!

Jeśli chodzi o wynik losowania grup na Euro 2016 to nie było ono dla Polaków zbyt szczęśliwe. Los zdecydował, że podczas fazy grupowej styczniowego turnieju przyjdzie nam się zmierzyć z Francją, Serbią i Macedonią. Wszystkie trzy zespoły były wymieniane w gronie drużyn, których Polacy chcieliby uniknąć. Niestety wyszło jak wyszło i naszych reprezentantów czeka trudna przeprawa do kolejnej fazy. Jeśli jednak podopieczni Michaela Bieglera wyeliminują błędy i popracują nad nieskutecznością - głównymi przyczynami porażki z Danią to jak najbardziej awans jest w zasięgu naszych graczy. W końcu będzie ich wspierać genialna publiczność, która próbkę swoich możliwości pokazała już podczas sobotniego spotkania!

Na koniec tego postu zostawiłem sobie miejsce na najlepsze, o którym nie mogłem zapomnieć. Mam tu na myśli ludzi, których poznałem podczas tygodnia pełnienia obowiązków wolontariusza. Dzięki nim ten czas, który spędziłem w Centrum Kongresowym i Kraków Arenie był naprawdę czymś fantastycznym, czymś czego nie zapomnę bardzo długo, a pewnie do końca życia. Nasz team wolontariuszy stworzył naprawdę genialną ekipę i mam nadzieję, że spotkamy się  w takim samym składzie na wolontariacie podczas turnieju finałowego Mistrzostw Europy 2016. Rekrutacja rusza już we wrześniu, a ja nie mogę się doczekać! 

You Might Also Like

1 komentarze

  1. interesuję sie siatkówką od wielu lat i bardzo spodobał mi się twój post!! zajrzę tu jeszcze, napewno:)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie
    http://grajacaszynka.bloog.pl/

    OdpowiedzUsuń