Snapchat, czy może wkrótce SPAMchat?

6/09/2015

Ostatnio na portalach społecznościowych bardzo często trafiam na różne posty, eventy, wydarzenia i inne aktywności, które poświęcone są tematyce Snapchata. Tworzący je użytkownicy domagają się od twórców aplikacji wprowadzenia opcji umożliwiającej wysyłanie wiadomości bezpośrednio do wszystkich osób, które posiadamy na swojej liście snapchatowych kontaktów. 


Początkowo bardzo spodobał mi się ten pomysł. W końcu codziennie wielokrotnie korzystam z aplikacji oznaczonej białym duszkiem na żółtym tle i czasem odczuwam już znudzenie gdy kolejny raz muszę zaznaczać blisko 200 osób, aby wysłać im wiadomość. To przecież takie czasochłonne! Gdy jednak dłużej się zastanowiłem to doszedłem do wniosku, że to wcale nie jest takie dobre rozwiązanie. Moim zdaniem taka zmiana (mimo, że mocno pożądana przez użytkowników) mogłaby przynieść więcej negatywnych niż pozytywnych skutków! Wystarczy popatrzeć chociażby na portal ASK, który właśnie przez taki zabieg stracił swoją popularność!

Jeszcze nie cały rok temu ASK był jednym z najpopularniejszych portali w naszym kraju. Korzystał z niego chyba każdy nastolatek. Ja także byłem jego użytkownikiem. Dziś sytuacja wygląda diametralnie inaczej i łotewski portal coraz bardziej zbliża się do tabliczki z napisem "upadek". To właśnie spowodowało wprowadzenie przez administratorów możliwości wysyłania wiadomości do wszystkich znajomych. To było jak strzał we własne kolano (a może nawet w głowę). ASK stał się momentalnie idealnym miejscem dla spamerów, których w necie nie brakuje! Codziennie rano gdy sprawdzałem swoją skrzynkę w poszukiwaniu ciekawych pytań trafiałem jedynie na bezsensowne prośby o obserwacje i lajki.

Patrząc na tą historię można wyciągnąć wnioski, że analogiczna sytuacja miałaby miejsce gdyby twórcy Snapchata zdecydowali się ulec apelom użytkowników i wprowadzili opcję "wyślij do wszystkich". Już sobie wyobrażam jak codziennie rano wstaję i widzę na moim telefonie setkę nowych zaproszeń od osób, które nie są zainteresowane moimi snapami a jedynie wysyłaniem SPAM-u. Z dnia na dzień Snapchat stałby się po prostu SPAMchatem, a jego wierni fani masowo odchodziliby z niego zniechęceni taką sytuacją! Dlatego właśnie uważam, że wszystko powinno zostać bez zmian! 

You Might Also Like

3 komentarze

  1. Dla mnie to już jest spamchat. Wiem, że nie muszę oglądać wszystkiego, co jest dodane w MyStory, ale... patrząc na to, co niektórzy udostępniają na snapie, robię to chyba tylko dlatego, by bardziej utracić wiarę w ludzi, albo uwierzyć w swoją normalność...

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem my story jest nie tyle do znajomych co do obserwatorów, ludzi, którzy chcą Cie oglądać. No i chodzi o to, żeby my story było ciekawe dla innych ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja opinia jest taka że snapchat już staję się coraz większym spamem. Im jest to bardziej popularne wśród znajomych tym coraz więcej głupot udostępniają i tym większy spam, wprowadzając funkcje wysyłania do wszystkich snap się według mnie zniszczy bo jak co chwilę będę dostawać setki snapów to odinstaluje go i przestanę używać zresztą zrobi to większość. A co do wpisu miły przejrzysty będę tu na pewno częściej zaglądać ;)

    OdpowiedzUsuń